luni, 31 octombrie 2016

S5:17.10-21.10

UNITATEA DE INVATARE: 
 MIJLOACE MODERNE DE COMUNICARE- INTERNETUL


Lectia nr.5: Principiul comunicarii in Internet

Principiul comunicarii in reteaua Internet este cel de client/server, in care un calculator client, pentru a avea acces la un serviciu, trebuie sa se adreseze unui calculator server care asigura acel serviciu. 


Modelul client-server este o structură sau arhitectură aplicație distribuită care partajează procesarea între furnizorii de servicii numiți servere și elementele care solicită servicii, numite clienți
Clienții și serverele comunică printr-o rețea de calculatoare, de obicei prin Internet, având suporturi hardware diferite, dar pot rula și pe același sistem fizic. 
Un server (fizic) rulează unul sau mai multe programe server, care partajează resursele existente cu clienții. 
Clientul nu partajează niciuna dintre resursele proprii, ci apelează la resursele serverului prin funcțiile server. 
Clienții inițiază comunicația cu serverele și așteaptă mesajele acestora. 
Pentru menținerea legăturii între cei doi, indiferent de pauzele care intervin, se folosește conceptul de sesiune, care de obicei este limitată în timp.

În tehnologia informației, un server este un program de aplicație care furnizează servicii altor aplicații (numite aplicații client), aflate pe același calculator sau pe calculatoare diferite. De obicei, aplicația server așteaptă conexiuni din partea aplicațiilor client. 
Se mai numește server și calculatorul pe care rulează una sau mai multe asemenea aplicații. Deseori soluția pentru mari aplicații cu mulți utilizatori se bazează tocmai pe arhitectura client-server, care constă din cel puțin 2 aplicații (și deseori cel puțin 2 computere).

Bibliografie suplimentara:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.