joi, 3 mai 2012

Activitatea nr.12: 7.05.2012-11.05.2012

Comunicarea prin Internet 
             E-mail-ul sau poșta electronică

E-mailul sau poșta electronică desemnează sisteme pentru transmiterea sau primirea de mesaje, de obicei prin Internet.


Tot „e-mailuri” („corespondențe”, „mesaje”) se numesc și mesajele individuale trimise prin aceste sisteme.
Cuvântul provine din engleză de la electronic mail, poștă electronică. 
Uneori pentru e-mail se mai întrebuințează și denumirea simplă mail.

Primul e-mail a fost trimis în 1971 de către programatorul Roy Tomlinson

O adresă de e-mail are forma:
                                              [utilizator]@[domeniu].[TLD]

unde [domeniul] este adresa sitului web care acordă serviciul de e-mail, iar [TLD] este extensia de localizare geografică a domeniului (din engleză de la Top Level Domain).

Exemplu:
 ionpopescu123@yahoo.com
Semnul tipografic @ se citește pe românește „a rond” (engl.: at) și înseamnă "la".

E-mailurile sunt compuse din două părți:
  • antetul (header), care include informații precum destinatar, subiect, etc.
  • corpul (body), textul mesajului propriu-zis.
Antetul conține cel puțin patru câmpuri:
  • expeditor (From) - adresa de e-mail a expeditorului mesajului,
  • destinatar (To) - adresa de e-mail a destinatarului (sau adresele destinatarilor, dacă sunt mai mulți),
  • subiectul (Subject) - un rezumat al mesajului,
  • data (Date) - data și ora locală a trimiterii mesajului.
Alte câmpuri des folosite sunt:
  • Cc - copie la indigo (de la "Carbon Copy") - o copie identică a mesajului trebuie trimisă și la adresa sau adresele de e-mail din acest câmp,
  • Bcc - copie la indigo oarbă (de la "Blind Carbon Copy") - la fel ca și Cc, doar că nici un destinatar nu va afla la cine se mai trimit copii ale mesajului, în afară de el însuși.

 
    

30 de comentarii:

  1. Am aflat lucruri pe care nu le știam despre e-mail.O lecție foarte folositoare!

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost o lectie interesanta si utila !

    RăspundețiȘtergere
  3. Cea mai usoara lectie de pana acum. Mi-a placut.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. A fost o lectie usoara dar in acelasi timp interesanta,deoarece am descoperit cateva informatii utile!

    RăspundețiȘtergere
  5. O lectie usoara dar totusi importanta! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ne-a placut aceasta lectie deoarece a continut diverse informatii utile.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut faptul ca la ora de TIC am vorbit despre lucruri folositoare in viata de zi cu zi....

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-a placut lectia de astazi, deoarece am aflat lucruri pe care nu le stiam !

    RăspundețiȘtergere
  9. a fost o lectie foarte intereseanta!!!pana acum nu am avut curiozitatea de a afla. mai multe despre e-mail;))

    RăspundețiȘtergere
  10. o lectie destul de placuta pt ca noi tineri in general folosim e-mailul.....si a fost placut sa aflam mai multe chestii despre istoria lui...

    RăspundețiȘtergere
  11. a fost olectie destul de usoara dar si interesanta!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. O lectie interesanta am aflat unele informatii pe care nu le stiam ...

    RăspundețiȘtergere
  13. O lectie stiuta si foarte usoara! Bizgan Ana Maria si Zlavog Simona clasa a 9-a F .

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-a placut lectia deoarece a fost interesanta chiar daca cunosteam cateva informatii.

    RăspundețiȘtergere
  15. A fost o lectie usoara si interesanta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cea mai usoara lectie de pana acum. Mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  17. O lectie foarte interesanta,mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  18. A fost o lectie foarte frumoasa si usoara!

    RăspundețiȘtergere
  19. Unele lucruri le stiam dar unle nu.Pe ansamblu a fost o lectie simpla.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.