duminică, 25 octombrie 2015

26.10-30.0.2015

ANUNT IMPORTANT!!!!
Test sumativ din capitolul 
"Mijloace moderne de comunicare" 
16 noiembrie 2015

M1.  Activitate verificare  15 min
BAREM DE NOTARE:
  • 1p oficiu
  • 1p stik cu lucrari+lucrari postate pe grupul clasei la termen+ manual si fise de lucru
  • 1p caiet complet: data, titlul lectiei, schita lectiei, enunt cerinte
  • 3p parcurgerea softului indicat si realizarea schemelor
  • 3p intrebari din teoria predata in lectia anterioara
M2.  Activitate predare invatare  45 min

UNITATEA DE INVATARE:  MIJLOACE MODERNE DE COMUNICARE- INTERNETUL
Titlul lectiei:
SERVICII INTERNET

Parcurgeti urmatoarele softuri educationale si fixati notiunile predate:
PL-TIC-8-1-2 lectii/Comunicaţii
PL-TIC-8-2-2 lectii/Comunicaţii
PL-TIC-9-1-2 lectii/Reţele
PL-TIC-9-2-2 lectii/Aplicaţii reţele
PL-TIC-9-3-4 lectii/Internet


La baza tuturor serviciilor din reteaua Internet sta comunicarea mesajelor de la sursa la destinatie. Informatia circula prin aceasta retea sub forma de pachete, fiecare pachet avand un expeditor si un destinatar.
Initial reteaua Internet a fost construita in scop stiintific si educational, iar functiile predominante ale retelei Internet erau cele de documentare si comunicare. Ea putea fi folosita ca o imensa biblioteca digitala care permitea schimbul de informatii intre cititorii ei. Ulterior, crescand numarul de calculatoare conectate la Internet, a crescut si numarul de siteuri ale diferitelor organizatii si, implicit, numarul de vizitatori virtuali ai acestor siteuri. Acesti vizitatori ai unui site Web, ca orice vizitator al unei locatii fizice, sunt posibili consumatori de produse sau servicii. De aici, pana la a transforma un site Web intr-un panou publicitar, drumul a fost foarte scurt. Companiile interesate in a-si prezenta produsele sau serviciile si in a-si face publicitate si-au creat propriul site, prin care isi promoveaza propriile produse sau servicii. Prezentarea acestor informatii prin intermediul paginilor Web este realizata de obicei de firme specializate, astfel incat aceasta functie a retelei Internet a dus la aparitia unei ramuri noi in industria de software.

sursa imagine
Principiul comunicarii in reteaua Internet este cel de client/server, in care un calculator client, pentru a avea acces la un serviciu, trebuie sa se adreseze unui calculator server care asigura acel serviciu. Clientul se adreseaza serverului prin intermediul unui set de reguli care corespund protocolului de acces folosit de acel serviciu. 
Reteaua de Internet va asigura, prin intermediul acestor servicii, urmatoarele functii:
1. Functia de documentare si informare, prin:
  • -obtinerea de informatii prin intermediul grupurilor de stiri (similare unor publicatii periodice – ziare si reviste – orientate pe o anumita gama de subiecte sau nisa);
  • -obtinerea de informatii prin serviciul WWW – similar unei biblioteci digitale.

2. Functia de comunicare, prin:
  • -schimb de mesaje;
  • -transfer de date.

3. Functia de conectivitate, prin:
  • -accesul de la distanta la resursele unui alt calculator, folosind serviciul Telnet;
  • -partajarea datelor si a aplicatiilor.

4. Functia comerciala, prin:
  • -studiul pietei (marketing), prezentarea propriilor produse si publicitate;
  • -furnizarea diferitelor informatii utile (orarul trenurilor si avioanelor);
  • -rezervarea biletelor la trenuri, avioane sau spectacole;
  • -informatii si sfaturi economice;
  • -comertul electronic.

Asadar, reteaua Internet ofera utilizatorilor sai servicii. Conditia de existenta a unui serviciu este determinata de existenta unor calculatoare server pe care sa ruleze programe server specifice serviciului respectiv si de existenta programelor client pentru acces la serviciu (dependente de sistemele de operare), care sa fie instalate pe calculatoarele client ale utilizatorilor.
Exemplu: Pentru vizitarea unui website serverul este calculatorul providerului de gazduire al siteului (firma de hosting), iar clientul este browserul cu care accesam acel site.

  • www (world wide web).un context arhitectural pentru acces la documente raspandite pe toate masiniledinInternet intre care exista legaturiDinpunct de vedere a unui utilizatorw3 consta intr-o colectie imensadedocumente = pagini web raspandite in toata lumea . Fiecare pagina poate contine legaturi (link) catre altepagini aflate oriunde in lume.  Utilizatorul navigheaza usor prin spatial informational numit ciberspatiu

·        e-mail-serviciu de posta electronica prin care utilizatorii  au posibilitatea sa comunice prin schimb de mesaje (corespondenta) fisiere de diverse tipuril.

·        Chat  -conversatie in timp real. Atunci cand la dialog participa participa mai multe persoane, se foloseste serviciul de Netmeeting care permite atat comunicarea prin text, cat si distribuirea de fisiere intre participanti. La discutie participa mai multe persoane (conferinta in mod text , voice sau video).
·        
Newsgroup . 
Cercuri de discutie tematice, in care fiecare utilizator cu drept de acces poate consulta articole, stiri, sau isi poate exprima parerea public intr-un cerc de discutii pe diverse teme :informatica, stiinte, cercetare, cinema, muzica etc.
http://www.onlinesport.ro/forum/ forum de discutii pe teme sportive
http://www.elearning-forum.ro/ resurse teoretice si solutii de eLearning.
http://www.astroforum.ro/    Forum discutii pe teme astrologice ,interpretari vise, tarot, horoscop si alte subiecte conexe.

·        HTTP (HyperText Transfer Protocol)- numele protocolului implicit de transmitere a datelor prin internet.

·        FTP (File Transfer Protocol) –serviciu care aigura transferul fisierelor intre calculatoare din retea dupa un set de reguli (protocol). Sesiunea este initiata de client care se identifica prin nume si parola, cel mai frecvent sub forma : ftp://user:pass@host. Calculatorul  pe care se afla fisierul ce urmeaza sa fie transferat se numeste server FTP.

·        Portal- serviciu complex de informare, prezentare, comunicare si colaborare, care ofera posibilitate unei organizatii de a-si promova ideile, produsele etc si de a –si atrage clienti sau de a stabili relatii cu parteneri de afaceri. Portalul este imaginea unei firma sau organizatii iar informatiile sunt controlate de un serviciu de administratie. Un portal poate oferi servicii de chat sau de foum (liste de discutii si comentarii).
 Ex :  http://portal.edu.ro/ (Sistemul Educaţional Informatizat (SEI) este un program complex iniţiat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării în anul 2001 pentru susţinerea procesului de predare-învăţare în învăţământul preuniversitar cu tehnologii de ultimă oră. )
Ex : http://portal.feaa.uaic.ro/default.aspx Pagina de Intranet a Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor. A. I .Cuza Iasi.
http://www.europa.eu.int/  portalul uniunii europene

·        E-commerce si E-banking. Comertul electronic si operatiile bancare prin Internet sunt serviciile cele mai profitabile sub aspect financiar. Magazinele virtuale sau on-line ofera ofera produse la care clientii au acces la domiciliu.
Ex http://www.humanitas.ro/ pt achizitii de carti

·        Baze de date si formulare Internet. –ofera informatii publice la care la care clientii au acces prin consultare. Modificarea informatiilor este protejata fata de clienti, existand un grup restrans de persoane autorizate in acest sens. In baza de date sunt inregistrati utilizatorii serviciilor Internet. Participarea la un forum de discutii se face prin inscriere intr-un grup care necesita completarea unui formular electronic care cuprinde diverse elemente de interfata grafica (casete de text, butoane radio, casete de validare, liste de optiuni etc.)
Ex : http://www.hi5.com/default.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.