luni, 24 martie 2014

31.03-3.04: Tabele.Inserare

M1: VERFICARE CUNOSTINTE
 Sarcina de lucru:
Microsoft Office Word - Test grila
M2:  PREDARE INVATARE
Tabele. Inserare obiecte grafice.
  Sarcina de lucru:
1.  Urmariti demonstratia profesorului, notati indicatiile acestuia.
2.  Parcurgeti individual urmatorul soft pentru fixarea cunostintelor predate.
Soft educational - Tutorial AEL - Office română
  1. Tabele
  2. Inserare
Suport de curs:  [PDF]Suport de curs Microsoft Word 2007

M3:  FORMARE DE PRICEPERI SI DEPRINDERI
3. Rezolvati fisa de lucru:
      a.   Lansaţi programul Word în fereastră maximizată (imagine plină).
      b.   Introduceţi în noul document următorul text:



Concert live la Sala Polivalentă:
Bonsai Angiovi

În introducere cântă:
Rittney Ears

Vineri, 29.3.2005, ora 20.00

Intrare liberă pentru tineri!

Sponsor: D-Offline













      c.   Salvaţi documentul pe dischetă, cu numele Afis concert.
      d.   Acum formataţi documentul astfel:
            - Selectaţi întregul text şi setaţi dimensiunea textului la 28 de puncte.
            - Marcaţi numele celor doi artişti cu bold.
            - Marcaţi ultimul rând cu italice.
            - Centraţi primele 5 rânduri.
            - Setaţi dimensiunea cuvintelor „Bonsai Angiovi“ la 48 de puncte.
            - Setaţi dimensiunea cuvintelor „Rittney Ears“ la 8 puncte.
           - Introduceţi rânduri goale între paragrafe, astfel încât textul să ocupe întreaga pagină.
            Verificaţi din nou aspectul paginii, selectând View, Print Layout.
      e.   Introduceţi în document o imagine ClipArt, într-un loc pe care îl consideraţi potrivit. Realizati  urmatoarele semne de circulatie:

     f.   Introduceţi în document un text WordArt, într-un loc pe care îl consideraţi potrivit.
      g.  Introduceţi o imagine AutoShape, într-un loc pe care îl consideraţi potrivit.
      h.  Introduceţi şi alte elemente grafice în document, după cum vă place.
      k.  Salvaţi documentul, printaţi afişul şi închideţi programul Word.

Tema pentru vacanta:
Urmariti instructiunile de mai jos si realizati sarcinile propuse pentru unul din proiecte.
1 - "Football United"
2 - "Fashion IT"


 Rezolvati urmatorul test online Test 

Materiale didactice:

  1. Microsoft Office WORD 2007 - tutorial interactiv on-line
  2. AeL CURS INTERACTIV

     

     

luni, 17 martie 2014

24.03 -27.03: Fonturi. Paragrafe.


M1: REACTUALIZARE CUNOSTINTE
 Sarcina de lucru:
 Soft educational:
  1. Descrierea documentelor
  2. Formatarea paginii 
 Fisa de lucru:
Deschideţi fişierul craciun.doc.

a. Setaţi pagina astfel: Legal, Orientare (Orientation) tip Vedere (Portrait), Margini (Margins) – Stânga (Left)-2,5 cm, Dreapta (Right)- 2 cm, Sus (Top) - 2 cm, Jos(Bottom) - 2 cm.

M2:  PREDARE INVATARE
 Fonturi. Paragrafe
  Sarcina de lucru:
1.  Urmariti demonstratia profesorului, notati indicatiile acestuia.
2.  Parcurgeti individual urmatorul soft pentru fixarea cunostintelor predate.

Soft educational - Tutorial AEL - Office română

  1. Fonturi
  2. Paragrafe
Suport de curs:  [PDF]Suport de curs Microsoft Word 2007

 M3: FORMARE PRICEPEI SI DEPRINDERI - APLICATII PRACTICE

 Sarcina de lucru:
Fisa de lucru:
Deschideţi fişierul craciun.doc.

b. Aliniaţi la centru titlul şi modificaţi fontul în Arial Blak, dimensiune 18, Aldin (Bold). Aplicaţi titlului un efect Shadow/Umbră, o spaţiere între caractere Extended/Extinsă la 12 pct.(pt.) şi culoarea de evidenţiere a textului galbenă.

c. Aliniaţi primul paragraf Justify/Stânga-dreapta, aplicaţi o spaţiere Before/Înainte de 6 pct.(pt.) şi o spaţiere After/După de 12 pct.(pt.), o spaţiere Interlinie de 2,5, o indentare la stânga de 1 cm, şi pentru prima linie a paragrafului o indentare specială la 2 cm.

d. Adăugaţi la sfârşitul fişierului un paragraf în care explicaţi ce reprezintă linia verticală ce taie al doilea paragraf şi apoi eliminaţi-o.

e. Copiaţi formatul de text aplicat textului „Credinţă şi legende populare privitoare la originea termenului” pentru toate textele scrise între ghilimele. Adăugaţi un nou paragraf la finalul documentului în care explicaţi cum aţi procedat.


BAREM de corectare:
Pentru rezolvare corectă se acordă punctaj maxim (5p)
a. Hârtie 0,25 p.
Setare Margini 0,5 p.
Orientare 0,25 p.
b. Aliniere, modificare font, dimensiune 18, Aldin (Bold) 0,5 p.
Tema pentru acasa:
Urmariti instructiunile de mai jos si realizati sarcinile propuse pentru unul din proiecte.
1 - "Football United"
2 - "Fashion IT"



QUIZ - programe educaţionale internaţionale: SIR și GEP.

Quiz-uri

Dragi elevi,
 Va propun sa participam la urmatoarele proiecte organizate de
Junior Achievement România
liceu

QUIZ-URI SOCIAL INNOVATION RELAY (SIR) 

și 

GLOBAL ENTERPRISE PROJECT (GEP)
  • Scurtă descriere: 
    Elevii de liceu care doresc să își testeze cunoștințele generale despre globalizare, economie, antreprenoriat și inovare socială pot completa QUIZ-urile din cadrul celor două programe educaţionale internaţionale: SIR și GEP. 
    Toți cei care răspund corect la minim 80% dintre întrebări primesc un certificat digital. 
  • Termene limită: 11 aprilie - completare quiz-uri
  • Înscriereprofesorii care doresc organizarea activității se pot înscrie din contul de pe jaromania.org, secțiunea Evenimente -> QUIZ: SIR, GEP
  • Mai multe informații: Pentru a accesa quiz-urile şi resursele informative pentru fiecare program, elevii trebuie să se înregistreze la următoarele link-uri:

Activitatea d-voastra va fi notata la predarea diplomelor in format electronic.

Va multumesc!

Concurs INFO – SKILLS

Concurs interşcolar INFO – SKILLS

INFO – SKILLS Concurs interşcolar de informatică aplicată ediția a IV-a

Tip – PROIECT JUDEŢEAN


Perioada - 1.03.2014 – 28.03.2014


REGULAMENT DE ORGANIZARE
SECŢIUNI
I.      Secţiunea “Start PC”
I.1. Test teoretic
Condiţii de participare - se pot înscrie la această probă elevii claselor  VII – VIII
Desfăşurarea probei
Se vor organiza echipe de câte 3 - 4 elevi, formate prin tragere la sorţi. Fiecare echipă va răspunde la întrebări tip grilă din: structura şi funcţionarea sistemelor de calcul, internet şi poştă electronică, reguli de ergonomie.  Timpul de desfăşurare va fi de 45 minute.
Criterii de evaluare / jurizare
Echipa câştigătoare va fi cea care va primi punctaj maxim. În caz de egalitate se va organiza o probă baraj constând în întrebări suplimentare de 15 minute.
I.2. Proiect - online
Condiţii de participare - Se pot înscrie la această probă elevii claselor  VII - XI.
Desfăşurarea probei
Realizarea unui produs multimedia cu tema “Viitorul în IT.
Proiectul poate fi realizat individual sau în echipe de maxim 2 elevi.
Proiectul va fi trimis pe email la coordonatorul de proiect în perioada 1- 20.03.2014 de către profesorul îndrumător.
Proiectul trebuie să fie realizat în formatele
- PowerPoint (ppt, pptx):- Prezentări Power Point;
- Animaţie: Flash (swf);
- Video: mov, avi, divx, wmv, mpeg, mp4.
Mărimea fişierului nu trebuie să depăşească 15 MB, durata de 2 minute şi va fi denumit cu numele elevilor din echipa participantă.
Proiectul nu trebuie să conţină materiale aflate sub incidenţa drepturilor de autor - copyright. În cazul folosirii unor materiale aflate sub copyright, trebuie să existe şi să se poată pune la dispoziţia juriului acordul autorului.
Criterii de evaluare / jurizare
Echipa câştigătoare va fi cea care va primi punctaj maxim.
Vor fi validate pentru a intra în concurs numai proiectele care îndeplinesc cerinţele tehnice.
Juriul va avea în vedere la evaluarea lucrărilor următoarele criterii:
- încadrarea în tema propusă;
- originalitatea proiectului;
- continuitatea în idei, claritate, coerenta, logica, corectitudine în exprimare;
- utilizarea adecvată  şi echilibrată a efectelor;
- complexitatea tehnică a realizării proiectului.


II.  Secţiunea „Artă digitală”
II.1. Test practic
Condiţii de participare - se pot înscrie la această probă elevii claselor  VII - VIII.
Desfăşurarea probei
Se vor organiza echipe de câte 2 elevi care vor elabora un afiș cu tema Universul copilăriei”.
Echipele vor avea la dispoziţie aplicaţia Gimp şi o bază de materiale pe care o vor folosi exclusiv pentru realizarea afișului. Produsele vor fi realizate la dimensiunea A5 ( 14,8*21cm). Timpul de lucru va fi de 45 minute.
II.2. Proiect - online
Condiţii de participare - se pot înscrie la această probă elevii claselor  VII - XI.
Desfăşurarea probei
Realizarea unei imagini cu tema “Prieten real – Prieten virtual”.
Proiectul poate fi realizat individual sau în echipe de maxim 2 elevi.
Proiectul va fi trimis pe email la coordonatorul de proiect în perioada 1- 20.03.2014 de către profesorul îndrumător.
Proiectul trebuie să fie trimis în formatul jpg și poate fi realizat în orice editor grafic.
Mărimea fişierului nu trebuie să depăşească 25 MB cu o dimensiune a imaginii A4 (21*29,7cm) şi va fi denumit cu numele elevilor din echipa participantă..
Proiectul nu trebuie să conţină materiale aflate sub incidenţa drepturilor de autor - copyright. În cazul folosirii unor materiale aflate sub copyright, trebuie să existe şi să se poată pune la dispoziţia juriului acordul autorului.
Criterii de evaluare / jurizare
Echipa câştigătoare va fi cea care va primi punctaj maxim.
Juriul va avea în vedere la evaluarea lucrărilor următoarele criterii:
- încadrarea în tema propusă;
- utilizarea adecvată  şi echilibrată a efectelor;
- cromatica;
- aşezarea în pagină;
- originalitatea şi impresia artistică.
Notă: Un elev poate participa la o singură probă din cele 4 probe .
PROGRAM
1-20.03.2014      – Înscrierea la toate probele şi trimiterea proiectelor pentru etapa online
21.-27.03.2014Evaluarea proiectelor trimise online
28.03.2014 Desfăşurarea probele teoretice şi practice
 Dezbatere – profesori, membri parteneri ASII, elevi
                            – Premierea rezultatelor