marți, 17 martie 2015

16.03 -20.03.2015

 Supot de curs: [PDF] Microsoft Office Word 2007

[PDF]Manual 2007

 SABLOANE - Microsoft Word

Un șablon este un tip de document care își creează o copie când se deschide.
În Microsoft Office Word 2007, un șablon poate fi un fișier .dotx, sau poate fi un fișier .dotm (un tip de fișier .dotm permite activarea macrocomenzilor în fișier).
De exemplu, un plan de afaceri este un document obișnuit scris în Word.
În loc de a crea structura planului de afaceri de la zero, se poate utiliza un șablon cu aspect de pagină, fonturi, margini și stiluri predefinite. Tot ce trebuie făcut este deschiderea șablonului și completarea textului și a informațiilor care sunt specifice documentului.
Când salvați un document ca fișier .docx sau .docm, salvați documentul separat de șablonul pe care se bazează.

Șabloanele sunt exact ca documentele, în sensul că se pot furniza secțiuni recomandate sau text necesar pentru a fi utilizat de alte persoane, precum și controale de conținut, cum ar fi o listă verticală predefinită sau o siglă specială. 

Se poate adăuga protecție unei secțiuni din șablon sau se poate aplica o parolă șablonului pentru a ajuta la protejarea de modificări a conținutului șablonului.
Se pot găsi șabloane Word pentru majoritatea documentelor în Microsoft Office Online.
Adăugaţi o legendă
Dacă aveți o conexiune la Internet, faceți clic pe Butonul Microsoft Office Imagine buton, faceți clic pe Nou, apoi faceți clic pe categoria de șablon dorită.
Alternativ, se poate crea propriul șablon.




  1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi faceți clic pe Nou.
  2. Faceți clic pe Document necompletat, apoi faceți clic pe Creare.
  3. Efectuați modificările dorite pentru setările marginilor, mărimea și orientarea paginii, stilul și alte formate.
    De asemenea, se poate adăuga text cu instrucțiuni cum ar fi un selector de dată și elemente grafice care să apară în toate documentele noi care au la bază șablonul.
  4. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi pe Salvare ca.
  5. În caseta de dialog Salvare ca, faceți clic pe Șabloane de încredere.
  6. Atribuiți noului șablon un nume de fișier, selectați Șablon Word în lista Tip fișier, apoi faceți clic pe Salvare.
    Notă   De asemenea, se poate salva șablonul ca Șablon Word cu macrocomenzi activate (fișier .dotm) sau Șablon Word 97-2003 (fișier .dot).
  7. Închideți șablonul.

Crearea unui șablon pe baza unui document existent

  1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi faceți clic pe Deschidere.
  2. Deschideți documentul dorit.
  3. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi pe Salvare ca.
  4. Efectuați modificările care să apară în toate noile documente care au la bază șablonul.
  5. În caseta de dialog Salvare ca, faceți clic pe Șabloane de încredere.
  6. Dați noului șablon un nume de fișier, selectați Șablon Word în lista Tip fișier , apoi faceți clic pe Salvare.
    Notă   De asemenea, se poate salva șablonul ca Șablon Word cu macrocomenzi activate (fișier .dotm) sau Șablon Word 97-2003 (fișier .dot).
  Sarcina de lucru:
Urmariti instructiunile de mai jos.
1 - "Football United"
2 - "Fashion IT"
Realizati pentru proiectul ales utilizand sabloanele puse la dispozitie de Word, cate o carte de vizita pentru fiecare personaj al proiectului.

luni, 2 martie 2015

2.03-6.03.2015

Supot de curs: [PDF] Microsoft Office Word 2007

[PDF]Manual 2007

 Microsoft Word



Word este un procesor de texte complex şi eficient care oferă instrumentele  necesare pentru a produce:
  •  documente de diferite tipuri de documente: scrisori, referate şi cereri la buletine informative, cărţi, reviste, etc.
  •  pagini Web. 
Documentele se creează în fereastra Word, se salvează în fişiereşi pot fi modificate de câte ori este nevoie. Când se obţine varianta finală aceasta poate fi imprimată, transmisă prin e-mail şi fax sau vizualizată pe Internet ca paginăWeb. 

Cum se deschide aplicatia Word?
Exista mai multe posibilitati pentru a deschide aplicatia Word, dar cele mai usoare modalitati de lansare ale aplicatiei sunt:

a) pornind  de  la  butonul  Start,  selectand aplicatia Word din meniul de Programs (Programe).
b) selectand comanda New Office Document din meniul derulat la apasarea butonului de  Start

Spatiul de lucru
Inainte de a incepe lucrul cu documente Word este bine sa va familiarizati cu spatiul de lucru. Aplicatia de mai jos va prezinta un document nou (blank document) asa cum este vazut in forma printata (Print Layout) si va ajuta sa va familiarizati cu spatiul de lucru din Word.
   Butoanele de pe bara de nume, din partea dreapta-sus, va ajuta sa:
- minimizati fereastra (sa o coborati pe Taskbar) apasand pe butonul Minimize ;
- restabiliti dimensiunea si pozitia anterioara aferestrei apasand butonul Maximize ;
- inchideti fereastra apasand butonul Close .
Pentru a afisa un document deschis dar care nu se afla in prim plan, pozitionati pointerul mouse-ului deasupra  butonului aplicatiei (aflat pe Taskbar) apoi execuati un click.

Caracteristici ale ferestrei Word
Componentele principale ale ferestrei aplicatiei Word sunt urmatoarele:
*Bara de titlu (Title bar) - afiseaza numele documentului la care se lucreaza; 
*Bara de meniuri (Menu bar) - grupeaza comenzile si optiunile din Word.
  • Executand un click pe un meniu se deruleaza o lista de comenzi si optiuni. 
  • Multe dintre acestea au in partea stanga o imagine asociata cu comanda sau optiunea respectiva. 
  • Pentru a activa (selecta) o comanda se executa un click pe comanda sau optiunea dorita.
*Bara de instrumente (Toolbars) este formata din butoane (icon-uri) care sunt asociate cu diferite comenzi. Pentru a beneficia de avantajele oferite de acestea trebuie sa va asigurati ca pe ecranul monitorului dumneavoastra sunt vizibile
  • atat bara standard (Standard Toolbar) cat si 
  • bara de formatare (Formatting toolbar).
*Bara de defilare (Scroll Bars) - este folosita pentru a deplasa in sus si in jos respectiv stanga si dreapta documentul atunci cand acesta este prea mare pentru a fi vazut in intregime in fereastra de lucru.
*Rigla verticala si cea orizontala (Rulers) - reprezinta un dispozitiv de ghidare cu ajutorul caruia se pot alinia paragrafele, pot fi marite sau micsorate marginile documentului, etc. 
*Punctul de insertie (Text Insertion Point sau Cursor) reprezinta locul din spatiul de lucru in care va fi inserat textul tastat (imaginea, tabelul). Important este sa nu se confunde 'Punctul de insertie' cu 'Indicatorul mouse-lui'. Primul este reprezentat de o linie verticala care "clipeste" iar cel de-al doilea are forma literei I si isi schimba imaginea atunci cand pointer-ul mouse-ului este scos in afara spatiului de lucru.


Meniul File (Fisier)
Comenzile care pot fi accesate din meniul File (Fisier) sunt comenzi ce ajuta la crearea, deschiderea, salvarea, printarea, etc. unui document.

*New... (Nou..) - creaza un document nou pe baza unei matrite;
*Open... (Deschidere) - deschde o fereastra de dialog care faciliteaza gasirea documentelor create anterior
*Close (Inchidere) - inchide doar documentul activ (nu si aplicatia Word);
*Save (Salvare) - salveaza documentul activ;
*Save as ... (Salvare ca) - salveaza documentul curent cu nume, locatie sau in format diferit (.txt., .rtf, etc. - formatul doc. este implicit)
*Save as Web Page (Salvare ca pagina Web) - salveaza documentul in format aspx (pagina Web) astfel incat sa poata fi citit cu ajutotul unui browser;

*Version (Versiuni) - salveza versiuni diferite  ale aceluiasi document, permitand astfel revederea, printarea, stergerea versiunilor anterioare;
*Page setup... (Initializare pagina) - stabileste formatul hartiei: marginile, dimensiunea, orientarea (portret, vedere), sursa de hartie, etc.;
*Print preview (Examinare inaintea imprimarii) - permite examinarea documentului asa cum va arata acesta in forma tiparita;
*Print... (Imprimare) - deschide o fereastra de dialog care permite selectarea optiunilor de imprimare: alegerea unei imprimante (daca sunt instalate mai multe), a paginilor care vor fi tiparite, alegerea dimensiunii hartiei (A3, A4, A5, etc.), a modului de printare (doar pe o fata, fata-verso, 2 pagini pe o foaie, etc.). Prin apasarea butonului OK din fereastra de dialog se activeaza tiparirea documentului.
*Properties (Proprietati) - deschide o ferestra care afiseaza caracteristicile documentului activ (data la care a fost creat, nume, autor, etc.)
*Exit (Iesire) - inchide aplicatia Word.



Meniul Edit (Editare)
Comenzile care pot fi accesate din meniul Edit (Ediatare) sunt comenzi care permit redactarea documentului.
*Undo (Anulare) - anuleaza ultima comanda sau modificare efectuata in document;
*Redo (Refacere) - revine la modificarea anulata prin comanda Undo (Anulare);
*Cut (Decupare) - decupeaza textul sau obiectul selectat si il plaseaza in Clipboard.
*Copy (Copiere) - copiaza textul sau obiectul selectat in Clipboard
*Paste (Lipire) - insereaza textul sau obiectul din Clipboard in punctul de insertie sau inlocuieste textul, obiectul selectat. Aceasta comanda este activa doar daca anterior a fost copiat sau decupat un text sau obiect;
*Paste Special... (Lipire speciala) - insereaza sau inlocuieste textul sau obiectul din Clipboard in formatul dorit (aspx, Document Word Obiect, etc.);
*Clear (Golire) - sterge sectiunea, obiectul selectat;
*Select All (Selectare totala) - selecteaza tot continutul documentului activ. Comanda utila atunci cand se doreste aplicarea unor formate noi pentru intreg documentul;
*Find (Gasire) - cauta textul sau formatul  in documentul activ;
*Replace (Inlocuire) - comanda asociata cu comanda Find (Gasire), inlocuieste textul cautat;
*Go to (Salt la) - permite navigarea rapida prin mutarea punctului de insertie acolo unde se doreste. Se poate face salt la o anumita pagina, sectiune, nota de subsol, linie, ecuatie, grafic, obiect; 
 

  Sarcina de lucru:
Identificati comenzile specifice aplicatiei Word si comenzile comune cu ale aplicatiei Note Pad. Scrieti-le in caietele de TIC.
Urmariti instructiunile de mai jos si realizati sarcinile propuse pentru unul din proiecte.
1 - "Football United"
2 - "Fashion IT"