luni, 20 aprilie 2015

20-24.04.2015 Tabele Word

 Supot de curs: [PDF] Microsoft Office Word 2007

[PDF]Manual 2007

SARCINA DE LUCRU:

  1. Urmariti explicatiile si demonstratia profesorului. 
    Notati informatiile in caiete.
  2. Realizati in echipa de 2 membrii orarul clasei, aplicand notiunile predate si vizionate  in timpul demonstratiei.
  3. Trimiteti lucarea pe adresa profesorului, postati lucrarea pe grupul clasei

 

Inserarea unui tabel

 În Microsoft Office Word 2007, aveți posibilitatea să inserați un tabel dacă alegeți dintr-o selecție de tabele preformatate  - în care există și date eșantion  - sau dacă selectați numărul dorit de rânduri și coloane. 
Aveți posibilitatea să inserați un tabel într-un document sau să inserați un tabel în alt tabel pentru a crea un tabel mai complex.

Inserarea unui tabel

  1. meniul Table – opţiunea Insert – opţiunea Table
    • se introduce numărul de coloane şi linii (Number of columns, Number of rows)
    • în caseta Fixed column width (Lăţime fixă a coloanei) se stabileşte lăţimea tabelului.
      Optiunea Automat permite ca lăţimea tabelului să fie egală cu a paginii, coloanele având
      dimensiunile egale.
    • butonul AutoFormat permite alegerea unui format prestabilit pentru tabel: chenare, efecte
      de umbrire, culori, dimensiuni. În zona Apply special format to se pot selecta capetele de
      tabel (prima şi ultima linie sau coloană) pentru care se aplică efecte speciale în cazul în care
      acestea conţin rezultate ale tabelului.
  2. butonul Insert Table din bara cu instrumente standard
    • se deplasează cursorul mouse-ului pe orizontală pentru a specifica numărul de coloane şi
      pe verticală pentru a specifica numărul de linii.




Utilizarea șabloanelor pentru tabele 
 
Aveți posibilitatea să utilizați șabloane pentru tabele pentru a insera un tabel care se bazează pe o galerie de tabele preformatate. Șabloanele pentru tabele conțin date eșantion pentru a vă ajuta să vizualizați cum va arăta tabelul la adăugarea datelor.
  1. Faceți clic unde doriți să inserați un tabel.
  2. Pe fila Inserare, în grupul Tabele, faceți clic pe Tabel, indicați spre Tabele rapide, apoi faceți clic pe șablonul dorit.
    Imagine Panglică Word
  3. Înlocuiți șablonul cu datele dorite.




Utilizarea meniului Tabel

  1. Faceți clic unde doriți să inserați tabelul.
  2. Pe fila Inserare din grupul Tabele, faceți clic pe Tabel, apoi sub Inserare tabel, glisați pentru a selecta numărul de rânduri și coloane dorit.

Operaţii în tabel

    Meniul Table - opţiunile:
  • Insert – adaugă o coloană la stânga (Columns to the Left) sau la dreapta (Columns to the Right),
    o linie deasupra (Rows Above) sau sub (Rows Bellow), o celulă (Cells), faţă de poziţia cursorului
    în tabel.
  • Delete – şterge tabelul, liniile, coloanele şi celulele selectate.
    Obs. Prin acţionarea tastei Delete nu se şterge tabelul, ci conţinutul acestuia.
  • Merge Cells – îmbină celulele selectate
  • Split Cells – împarte în celule
  • Table AutoFormat – permite formatarea prestabilită a unui tabel
  • AutoFit (Potrivire automată) – adaptează dimensiunile elementelor unui tabel
  • Heading Rows Repeat – permite repetarea capului de tabel pe fiecare pagină nouă ocupată de
    tabel.
  • Convert – realizează transformarea unui text selectat în tabel şi invers.
  • Sort – se sortează pe coloane datele din tabel, crescător sau descrescător, după maxim trei
    coloane
  • Formula – permite efectuarea unor calcule în tabel
    1. Se poziţionează cursorul în ultima celulă necompletată pe un rând sau coloană. În caseta
      Formula, este afişată automat funcţia =SUM(left) pentru adunarea elementelor de pe linie,
      sau =SUM(above) pentru adunarea elementelor de pe coloană. Dacă dorim altă funcţie, o
      alegem din caseta Paste Function şi o introducem în caseta Formula. Alte funcţii sunt: Min,
      Max, Count (numără elementele), Average (media aritmetică), etc. În caseta Number
      Format se stabileşte formatul de afişare a rezultatului.
    2. Se vor indica ca argumente ale funcţiei (ceea ce este între paranteze) adrese de celule,
      adică A1, B4 (litera coloanei şi numărul liniei) sau un domeniu de celule, adică A1:C5.
  • Table Properties – permite stabilirea proprietăţilor unui tabel:
    • Table: dimensiunile, alinierea şi modul de aranjare a textului în jurul tabelului, borduri şi
      umbrire
    • Row: dimensiunea liniilor (înălţimea), posibilitatea de a împărţi un rând de tabel pe două
      pagini. Dacă nu este selectată opţiunea Allow row to break across pages tabelul se
      redimensionează automat astfel încât rândul să încapă în pagină)
    • Column: dimensiunea coloanelor (lăţimea) şi unitatea de masură
    • Cells: dimensiunea celulelor, alinierea textului în celulă faţă de marginile de sus şi de jos.
    Formatarea tabelului se poate face şi cu opţiunile din meniul rapid, afişat atunci când facem clic
    dreapta pe tabel (opţiunea Text direction permite scrierea în celulă pe vertical).
Stergerea unei coloane/ linii din tabel


Lucrul în tabel

  • Dimensiunile liniilor şi coloanelor se pot modifica manual, prin poziţionarea cursorului pe linia
    rândului sau coloanei, iar atunci când acesta se transformă în săgeată se trage spre exterior (pentru
    mărire) sau interior (pentru micşorare).
  • Selectarea tabelului se face prin poziţionarea cursorului mouse-ului în colţul din stânga sus şi se
    face clic pe .
  • Selectarea unei linii (coloane) se face prin poziţionarea cursorului în dreptul liniei (coloanei), iar
    când acesta se transformă în săgeată se face clic pe aceasta.
  • Selectarea se poate face şi din meniul Table – opţiunea Select
    - Table – selectează tabelul
    - Row – selectează linia în care e poziţionat cursorul
    - Column – selectează coloana în care e poziţionat cursorul
    - Cell – selectează celula în care e poziţionat cursorul









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.