Desktopul este zona principală a
ecranului pe care o vedeți atunci când deschideți computerul și faceți
log on la Windows.
La fel ca suprafața unui birou, acesta servește drept
spațiu de lucru.
Atunci când deschideți programe sau foldere, acestea
apar pe desktop.
De asemenea, aveți posibilitatea să așezați elemente pe
desktop, cum ar fi fișiere sau foldere și să le aranjați după
preferință.
Desktopul este uneori definit în linii mari ca loc pentru bara de activități. Bara de activități
se află în partea de jos a ecranului. Aceasta arată ce programe sunt în
execuție și vă permite să comutați între ele. De asemenea, acesta
conține butonul Start , utilizat la accesarea programelor, a folderelor și a setărilor computerului.
Pentru mai multe informații despre bara de activități, consultați Bara de activități (prezentare generală)
Lucrul cu pictogramele de pe desktop
Pictogramele sunt imagini mici care reprezintă fișiere, foldere, programe și alte elemente. Când porniți prima oară Windows, veți vedea cel puțin o pictogramă pe desktop.
Fisa de lucru:
- Să se creeze pe desktop folderul CLASĂ cu subfolderele CLASĂ1 şi CLASĂ2.
- Să se schimbe iconurile celor două subfoldere.
- Să se creeze pe desktop un shortcut la folderul CLASĂ.
- Să se schimbe atributul folderului CLASĂ în Read Only.
- Să se creeze în folderul CLASĂ1 fişierul FIŞĂ1.doc ce va cuprinde imaginea ferestrei active.
- Să se creeze în folderul CLASĂ2 fişierul Stemaiasi.bmp ce va conţine o siglă reprezentativă pentru oraşul Iasi.
- Să se caute cu ajutorul sistemului Help informaţii despre tastatură. Să se realizeze o captură de ecran cu informaţiile găsite şi să se salveze captura la sfârşitul fişierului FIŞĂ1.doc.
- Să se găsească toate fişierele cu extensia xlsx create după data de 1 Noiembrie, mai mari decât 1 Ko. Să se realizeze o captură de ecran cu informaţiile găsite şi să se salveze captura la sfârşitul fişierului FIŞĂ1.doc.
- Să se numere câte fişiere s-au găsit de acest tip (xlsx), să se facă captură cu rezultatul şi să se salveze captura la sfârşitul fişierului FIŞĂ1.doc.
- Să se arhiveze folderul CLASĂ şi să se schimbe numele arhivei cu numele vostru, având grijă să nu-i schimbaţi extensia.
- Să se trimită arhiva creată, prin email, la profesorul vostru.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.