luni, 17 martie 2014

17.03-20.03

M1: EVALUARE CUNOSTINTE



M2: PREDARE INVATARE
Soft educational:

Tutoriale AEL - Office română

  1. Descrierea documentelor
  2. Formatarea paginii
  3. Fonturi
  4. Paragrafe
  5. Tabele
  6. Inserare
Suport de curs:  
  1. [PDF]Suport de curs Microsoft Word 2007
  2. Procesorul de texte Microsoft Word 2007

  3. Word

  Microsoft Office Word 2007

Sarcina de lucru: 

1. Deschideti un document Word;

2. Inserati ca titlu un Word Art cu textul : COMPONENTELE UNUI CALCULATOR

3. Enumerati in acest document principalele componente ale unui calculator si precizati care este rolul lor;

4. Desenati in Paint fiecare componenta enumerata mai sus si inserati aceste desene in document;

5. Colorati fundalul paginii;

6. Inserati in antet numele si prenumele vostru, iar in subsol clasa;

7. Adaugati bordura paginii,

  Tema pentru acasa
Managerul unui supermarket a organizat un concurs de desene pentru copiii de 9 sau 10 ani, având ca temă primăvara. Fiecare copil a trimis desenul creat împreună cu datele sale. Pentru a informa câştigătorii, managerul a procedat astfel:

1. a creat un document lista.doc, în care a introdus un tabel cu următoarele câmpuri: numele şi prenumele, genul (masculin/feminin), şcoala, clasa, premiul;
2. a completat tabelul cu datele celor şase copii care au obţinut premii (I,II,III) şi menţiuni;
3. folosind opţiunea Scrisori şi corespondenţe (Letters and Mailings) a creat o machetă diploma.doc pentru premierea copiilor, de forma următoare:

b) în această machetă a introdus titlul DIPLOMĂ folosind un stil din galeria WordArt;
c) a introdus câmpurile numele şi prenumele, şcoala, clasa, premiul din fişierul lista.doc;
d) în faţa numelui, a adăugat cuvântul „elevului” sau „elevei”, în funcţie de genul persoanei;
e) textul machetei l-a formatat astfel: font Arial, dimensiune 18;
f) numele şi prenumele premiantului l-a formatat aldin (bold);
4. a salvat în fişierul rezultate.doc rezultatul îmbinării dintre machetă şi tabelul cu informaţiile concurenţilor.

Sarcina de lucru constă în realizarea paşilor urmaţi de manager şi salvarea fişierelor obţinute într-un folder WORD.
BAREM de corectare:
1. Se crează lista.doc, în care se introduce un tabel cu 5 coloane şi 7 linii cu Insert Table (Inserare Tabel) (2p)
2. Se completează tabelul cu datele celor şase copii (3p)
3.
a) Folosind opţiunea Letters and Mailings (Scrisori şi corespondenţe) din meniul Tools (Instrumente) şi Mail Merge (Îmbinare corespondenţă) se porneşte crearea machetei diploma.doc urmând paşii indicaţi de expert (2p)
b) Se scrie titlul utilizând Word Art – Insert WordArt (Inserare WordArt) de pe bara Drawing (Desenare), cu alegerea stilului corespunzător (1p)
c) La pasul 3 indicat de expert, se alege sursa datelor (lista.doc), iar la pasul 4 se completează macheta cu câmpurile numele şi prenumele, şcoala, clasa, premiul (3p)
d) În faţa câmpului numele şi prenumele, folosind comanda Insert Word Field de pe bara de instrumente Mail Merge, se pune condiţia în fereastra IF corespunzătoare pentru a adăuga cuvântul „elevului” sau „elevei”, în funcţie de genul persoanei (3p)
e) Se selectează textul din machetă şi se stabileşte fontului Arial, dimensiune 18 folosind butoanele de pe bara de instrumente de formatare (0,5p)
f) Se selectează câmpul numele şi prenumele şi se acţionează butonului B de pe bara de instrumente de formatare (0,5p)
4. La ultimul pas indicat de expert, se salvează rezultatul îmbinării în fişierul rezultate.doc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.